alla dagar är inte bra dagar, men de dagar som väl är bra ÄR verkligen bra.

Date: 2012-09-03,18:07:00
Category: Other

 
påfyllning i te-samlingen. sweet apple pie smakar verkligen äppelpaj. grymt gott.
 
att jag gillar hösten är det väl ingen som har missat? det finns så många anledningar till att tycka om hösten. det är fortfarande tillräckligt varmt för att gå ute i bara skinnjacka över tshirten, samtidigt som löven blir alldeles färgglada och fina. när det blir lite kallare älskar jag att gå omkring med stickade tröjor och sjalar. och sockor! det är dundermysigt att krypa ner under en filt med en kopp te, en kopp varm choklad eller en god soppa för att utanför fönstret se hur det sakta mörknar. för att inte tala om att alla bra serier startar sina nya säsonger denna period!
 
dessutom är jag alltid så mycket mer peppad precis när hösten startar. som att plugga extra mycket eller som att ta upp träningen ordentligt. och just denna höst, just denna dag har varit riktigt bra. jag började med att vara fri från föreläsningar och annat, så jag stannade hemma och gjode lite skolarbete. sedan ringer telefonen och jag får ett jobb! som dansledare för barn i 4-6års åldern från och med nästa vecka och tio veckor framöver. det blev väldigt tätt inpå, för deras ordinarie ledare fick förhinder. så jag blev kallad för "en räddare i nöden". så jag har pluggat på lite material inför träningarna och det kommer att bli tufft att få in allt på en vecka, men det kommer bli riktigt roligt.
 
sedan tog jag mig till friskis för att köra ett pass skivstång, ledd av den absolut snyggaste ledaren de någonsin haft. när jag kom hem fick jag sedan upptäckte ett utbetalningskort i postlådan. jag ska få tillbaka pengar för juni-hyran som jag bråkade om ett bra tag över att jag inte skulle behöva betala. 
 
nu ska jag, skakis som jag är i alla muskler i hela kroppen, dricka te, fixa käk och sedan läsa lite mer. bra dag.

Kommentarer:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: