DET VAR EN GÅNG PÅ EN FEST. JAG GICK MEN NÅGON FÖR HAN PÅMINDE OM DIG.

Date: 2013-01-23,23:50:00
Category: Drawings

hej. i helgen blev jag sjuk igen. jag är fortfarande rätt så orkelös i kroppen så jag har inte varit utanför dörren idag ens. men jag har ändå fått en hel del pluggande gjort, för huvudet sitter där det ska fortfarande! 
 
såhär en onsdagskväll kan man göra en massa saker för att bli lite piggare i kroppen. som att städa. eller som att diska. eller som att ta en promenad (eller okej, kanske inte det sistnämnda, det är ju så äckligt kallt på kvällarna.) meller så kan man helt enkelt fortsätta plugga. men neeej. nej, inte gör man någonting vettigt. ingenting alls. och så tänker man "jag kanske skulle ta och...* och DÅ kommer inspirationen till att ännu en gång, efter flera månaders uppehåll, plocka fram skissblocket* ...städa ändå."
 
så det är vad jag har gjort. ritat. ville försöka mig på ett ansikte. det var så längesedan så jag var tvungen att prova för att se hur kasst det skulle bli. 
 
this is the result!
 
 
men det blev inte kass. det blev... okej. fotografiet på bilden gör den självklart inte rättvisa på skärmen. men vid första anblicken så måste jag säga att jag kände mig nöjd med skuggningen! men sedan börjar man ju granska och då hittar man alla felen. ögonen är heeelt snea och munnen är ju åt helvete. (snällasnälla någon vacker människa, LÄR MIG RITA HÅR!) men om man tar bort ögon+näsa+mun så är det ju riktigt bra!
 
ja. helt efterbliven är jag inte iallafall. nu ska jag nog faktiskt gå och lägga mig. om jag inte finner mig ännu lite mer inspiration som håller mig vaken hela natten vill säga. det skulle inte förvåna mig faktiskt.

Kommentarer:

Postat av: Frun

Nej sluta nu, det är jättefint! Mycket finare än allt jag nånsin ritat. Tillsammans. Ever. Gillar detaljen med flugan! Puss

2013-01-24 @ 00:47:45


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: