tystnad.tagning.

Date: 2012-09-26,22:26:00
Category: Writing

mörker
"ssssch"
jag biter mig i tungan
spänner benen för att knäna ska sluta skaka
rynkar pannan
försöker minnas
går igenom
ord för ord
mening för mening
inte
glömma
händerna längst sidorna med naglar som rivs
 
tystnad 
går igenom allt i huvudet en gång till
vill inte missa
rädd för att säga fel
göra fel
göra bort mig
 
tystnad
bara sekunder kvar
jag kan höra mina egna hjärtslag
orytmiska
 
dunk..dunk.....dunk....dunk.dunk...dunk
 
ridån går upp
strålkastarljuset bländar
applåder
tittar men ser ingenting
ler
spelar
agerar
gör min grej
 
det här är min teater
och ni är min publik.
-alexandra morelius, september 2012

Kommentarer:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: