"publiken är också nervös"

Date: 2012-10-15,16:14:00
Category: Writing

du säger att du givit upp
att du spelat din sista akt
att du sjungit sin sista vers
att du skrivit dina sista rader
du säger att du inte orkar mer
men kommer du ihåg vad jag sa
den där kvällen i november
när månen hängde högt 
och staden var tom på skratt
minns du att jag sa
att publiken också är nervös
- alexandra morelius, oktober 2012
 
även fast jag kanske inte är så duktigt på det, tycker jag om att skriva. det har ni kanske märkt. det roligaste med mitt skrivande är det bara kommer till mig. jag kan få en rad som fastnar och ekar i mitt huvudet. det kan komma utav att jag lyssnar på en låt, ser en bild, hör ett citat, en scen ifrån en film eller bara helt utav sig själv. när som helst. fast oftast på nätterna. och då måste jag skriva ner det på en gång, för att inte glömma. det är ganska komiskt att skriva ner en hel text via mobilens antecknigsapplikation ifall man är ute bland folk. det är ganska komiskt när man skriver frenetiskt och länge. kanske tror folket att man skriver längsta smset någonsin. 
 
jag skriver jättemycket. jag skriver på den här bloggen och på en till. jag skriver dagbok, nästan varje dag. jag skriver låttexter. jag skriver berättelser. jag skriver små korta rader. ända sedan barnsben har jag tyckt om att skriva. när jag slutade sexan sa min lärare "kanske blir hon författare till slut." 
 
på höstlovet (okej, jag har inte höstlov, men när alla andra har höstlov) ska jag och min syster göra ett projekt. det involverar mina texter, hennes texter, hennes gitarr och hennes sång. det kanske säger ganska mycket om vad det handlar om? jag väntar förväntasfullt på att utföra projektet och se resultatet.
 
okej. nu ska jag fortsätta plugga. jag lovar.

Kommentarer:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: